el
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Λιούις Χάμιλτον: Ο βασιλιάς της F1 στον «θρόνο» του

Ο Λιούις Χάμιλτον υπέγραψε νέο μονοετές συμβόλαιο με τη Μercedes, παραμένοντας στις τάξεις της ομάδας που έγραψε ιστορία.

Το όνομα του 36χρονου Βρετανού πιλότου μπλέχτηκε σε αρκετά σενάρια μεταγραφής στη Ferrari, ωστόσο το… θυμικό ήταν εκείνο που πήρε την τελική απόφαση. Κάπως έτσι, ο Χάμιλτον θα αγωνιστεί με το ασημί βέλος για 9η διαδοχική χρονιά, με μοναδικό στόχο φυσικά την κατάκτηση του 8ου πρωταθλήματος.

Ξεχώρισε με το… καλημέρα

hamilton2007_novibetgrΣε ηλικία 22 ετών και έχοντας σαρώσει στις μικρές κατηγορίες (Καρτ, Φόρμουλα 3, Φόρμουλα 2), υπογράφει το πρώτο επαγγελματικό συμβόλαιο στη McLaren το 2007. Αποτελεί το back up του Φερνάντο Αλόνσο, ενώ γίνεται ο πρώτος μαύρος οδηγός στην ιστορία της Formula 1.

Στην παρθενική σεζόν του στο κορυφαίο πρωτάθλημα, χάνει τον τίτλο για έναν πόντο από τον Κίμι Ραϊκόνεν, σημειώνει ρεκόρ συνεχόμενων βάθρων για «ρούκι» (9) και περισσότερες νίκες από πρωτοεμφανιζόμενο (4).

Κι αν το 2007 ήταν μία γεμάτη επιτυχίες χρονιά, η αμέσως επόμενη ήταν ακόμα καλύτερη. Αιτία; Ο ερχομός του πρώτου τίτλου! Μάλιστα, σε ένα δραματικό Grand Prix στη Βραζιλία, όπου κέρδισε τον Φελίπε Μάσα της Ferrari στην τελευταία στροφή του τελευταίου αγώνα!

Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Ο Βρετανός πιλότος πέρασε 6 άγονα χρόνια και φτάνει στη Mercedes όπου αντικαθιστά τον Μίκαελ Σουμάχερ.

Παρέα με τον… άσπονδο φίλο του, Νίκο Ρόζμπεργκ, έθεσαν τις βάσεις για τη δημιουργία της γερμανικής αυτοκρατορίας. Πέρα από τις οδηγικές τους ικανότητες, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η αλλαγή των κανονισμών αναφορικά με τον κινητήρα. Η υπεροχή της Mercedes στην υβριδική εποχή ήταν ξεκάθαρη από την πρώτη στιγμή και με την πάροδο των ετών έγινε ακόμα πιο ευδιάκριτη.

Οι τέσσερις σερί τίτλοι

hamilton2020_novibetgrΞεκάθαρο highlight στην καριέρα του Λιούις Χάμιλτον, δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο πέρα από τους τέσσερις διαδοχικούς Παγκόσμιους τίτλους (2017-2020).

Η οδηγική εξέλιξή του και η βελτίωση των παραμέτρων του μονοθεσίου του στο διάστημα αυτό, τον μετέτρεψαν στον απόλυτο πρωταγωνιστή. Δεν είναι λίγες οι φορές που βρέθηκε χαμηλά στο αρχικό grid, αλλά έκανε την ανατροπή χωρίς να… ιδρώσει.

Πέρα από τα ρεκόρ που έχει καταρρίψει τα τελευταία χρόνια, μπήκε σε ένα κλειστό γκρουπ πιλότων που έχουν κατακτήσει τέσσερις σερί τίτλους: Σεμπάστιαν Φέτελ, Μίκαελ Σουμάχερ και Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Μάλιστα, σε περίπτωση ακόμα μίας πρωτιάς, θα ισοφαρίσει το απόλυτο ρεκόρ που διατηρεί ο Σούμι από το 2004.

Στην ερώτηση γιατί υπέγραψε μονοετές συμβόλαιο, η απάντηση δόθηκε από τον γενικό διευθυντή της Mercedes, Τότο Βολφ. Η καθυστέρηση στις συνομιλίες και τα οικονομικά δεδομένα που διαμόρφωσε η πανδημία έφεραν και αυτό τον όρο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από τη νέα χρονιά υπάρχει νέο μοντέλο διαχείρισης των οικονομικών από τη FIA, ενώ από το 2022 έρχεται νέο πακέτο κανονισμών.

Νέοι παράμετροι

formulaone_novibetgrΤο νέο αεροδυναμικό πακέτο που θα δούμε από το 2021, επιτρέπει πιο καθαρή ροή αέρα στο μονοθέσιο που ακολουθεί οπότε θα είναι και πιο εύκολη η προσπέραση.

Σήμερα τα μονοθέσια χάνουν από 40% έως 50% της αρνητικής άντωσης όταν ακολουθούν ένα άλλο μονοθέσιο. Με τους νέους κανονισμούς αυτό θα μειωθεί στο 10%! Η αισθητική επίσης δείχνει πιο φρέσκια ενώ πλέον οι τροχοί θα είναι 18 ιντσών με ελαστικά χαμηλότερου προφίλ.

ΣYμφωνα με τους τεχνικοYς αυτEς οι αλλαγEς θα κAνουν τα μονοθEσια πιο αργA κατA 3 sec. με τις επιδOσεις να εIναι πιο κοντA στα μονοθEσια του 2016. Να θυμίσουμε πως τα μονοθEΣια στη σημερινΗ τους μορφΗ εΙναι ταχΥτερα από κΑθε Αλλη φορΑ.

Σημαντικό είναι το όριο στις ετήσιες δαπάνες που μπαίνει για πρώτη φορά. Αυτό θα βοηθήσει στην αύξηση του ανταγωνισμού και θα μειώσει την ψαλίδα ανάμεσα στις ομάδες. Έτσι το ταβάνι θα βρίσκεται στα 175 εκατομμύρια € για κάθε ομάδα για ένα έτος. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης οι μεγάλες ομάδες ξοδεύουν 300 εκατομμύριαα ενώ πλησιάζουν κάποιες τα 500!

Αντίστοιχα οι μικρές ομάδες δεν φτάνουν ούτε τα 100. Ο περιορισμός αφορά ο,τιδήποτε έχει να κάνει με το αγωνιστικό κομμάτι και αφήνει έξω το marketing, τους μισθούς των πιλότων και τριών στελεχών της ομάδας. Τα έξοδα θα παρακολουθεί ανεξάρτητος παρατηρητής, που θα φροντίζει για την αυστηρή τήρηση των ορίων.

Δημοφιλή Άρθρα

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ