Στη σύγχρονη εποχή που διανύει η Formula 1, το διάστημα τεσσάρων εβδομάδων που μεσολάβησε από τον αγώνα στην Αυστραλία στις 2 Απριλίου μέχρι αυτόν στο Αζερμπαϊτζάν, που ακολουθεί αυτό το Σαββατοκύριακο είναι εξαιρετικά μεγάλο.
Ωστόσο η FIA αποφάνθηκε ότι δεν υπήρχε λόγος να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε από την ακύρωση του κινεζικού Grand Prix κι έτσι το τριήμερο του Πάσχα (14-16/4), δεν έγινε κανένας αγώνας. Άπαντες ωστόσο έχουν στραμμένη την προσοχή τους, στο Μπακού.
Πληρώματα, μηχανικοί και πιλότοι έχουν αρχίσει την προετοιμασία για τον εν λόγω αγώνα, αμέσως μετά το τέλος του αγώνα στην Αυστραλία, στις αρχές του μήνα. Εκεί που ο Μαξ Φερστάπεν έκανε ακόμη ένα… υγιεινό περίπατο και πήρε τη δεύτερη νίκη του σε τρεις αγώνες.
Με δεκάδες αγορές στη Novibet, το Grand Prix της Formula 1 στο Αζερμπαϊτζάν γίνεται ακόμη πιο συναρπαστικό!
Τώρα αρχίζει ο αγώνας στη Formula 1!
F1 Grand Prix Αζερμπαϊτζάν 2023: Ανάλυση & Παρουσίαση 30/04/2023
Ο αγώνας στην Αυστραλία εξελίχθηκε ακριβώς όπως περίμεναν οι θαυμαστές του Μαξ Φερστάπεν και συνάμα και της Red Bull. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής εκκίνησε από την pole position στο Grand Prix της Αυστραλίας, κάτι βέβαια που δεν προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη.
Αντιθέτως, αυτό που όντως προκάλεσε έκπληξη ήταν ότι ο Τζορτζ Ράσελ και ο Λιούις Χάμιλτον πήραν τη δεύτερη και την τρίτη θέση πίσω από τη Red Bull του Φερστάπεν, μετά το φινάλε των κατατακτήριων δοκιμών.
Ο Αλόνσο συνέχισε τις σταθερά καλές του εμφανίσεις κι έφερε τέταρτη την Aston Martin, ενώ τα δύο Ferrari ήταν στην 5η και στην 7η θέση. Αν και αρκετοί περίμεναν ότι η πίστα του Άλμπερτ Παρκ θα ταίριαζε αρκετά στα κόκκινα μονοθέσια, εν τέλει αυτό δε φάνηκε.
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Ράσελ πετάχτηκε μπροστά και πήρε την πρωτοπορία από τον Φερστάπεν. Στην πρώτη στροφή όμως, ο Λεκλέρκ βγήκε εκτός κι εγκατέλειψε, προκαλώντας την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Μέσα στους πρώτους επτά γύρους, το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε δύο φορές την εμφάνισή του.
Μάλιστα τη δεύτερη φορά, οι πιλότοι επέστρεψαν στα pitς και ετοιμάστηκαν για στατική εκκίνηση. Ο Ράσελ βρέθηκε πίσω και ο Χάμιλτον ήταν στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Φερστάπεν. Με την επανεκκίνηση, οι τρεις πρώτοι, Χάμιλτον, Φερστάπεν και Αλόνσο διατήρησαν τις θέσεις τους.
Λίγο αργότερα αποκαταστάθηκε και η τάξη, αφού ο Φερστάπεν πέρασε με σχετική ευκολία τον Χάμιλτον κι έκτοτε δεν κοίταξε ξανά πίσω του. Εν τέλει ο αγώνας αποδείχθηκε αρκετά επεισοδιακός, αφού τερμάτισαν μόλις 12 μονοθέσια, με τον Χάμιλτον στη δεύτερη θέση πίσω από τον Φερστάπεν και τον Αλόνσο να συμπληρώνει το βάθρο.
Εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας βρέθηκαν και τα δύο μονοθέσια της Ferrari, με την καταστροφική εικόνα της Σκουντερία να συνεχίζεται. Αντίθετα, η ευχάριστη έκπληξη ήρθε από τη McLaren, που είδε τα μονοθέσιά της να τερματίζουν στην 6η και την 8η θέση, αντίστοιχα.
Πλέον το σκηνικό μεταφέρεται στο Μπακού, στον πρώτο αγώνα επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πρόκειται για ένα τριήμερο με πολύ μεγάλες ιδιαιτερότητες. Αρχικά είναι δεδομένο ότι όλες οι ομάδες θα φέρουν αναβαθμίσεις. Κάποιες μάλιστα αναμένεται να είναι πολύ μεγάλες.
Όπως της McLaren για παράδειγμα, που οι πληροφορίες τη θέλουν να παρουσιάζει ένα B-Spec μονοθέσιο, το οποίο προοριζόταν να κάνει την εμφάνιση στην αρχή της χρονιάς, αλλά έμεινε πολύ πίσω ο αρχικός σχεδιασμός.
Σημαντικές βελτιώσεις αναμένονται και από τις Ferrari και Mercedes, στην προσπάθεια που κάνουν να κλείσουν την ψαλίδα με τη Red Bull, αν ποτέ μπορεί να συμβεί αυτό στη διάρκεια της σεζόν. Ωστόσο, τα επιτελεία και των δύο ομάδων θεωρούν ότι από εδώ και στο εξής μπορούν να φέρουν σημαντικές βελτιώσεις.
Ειδικά στη Mercedes αποδέχθηκαν ότι το σχεδιαστικό πλάνο που είχαν ακολουθήσει έως τώρα, δεν απέδωσε τους καρπούς που περίμεναν και κατ’ επέκταση άλλαξαν… ρότα! Ο Μάικ Έλιοτ αποχώρησε από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της ομάδας και αντ’ αυτού επέστρεψε ο Τζέιμς Άλισον.
Μεγάλες αλλαγές αναμένονται και στη Ferrari, κάτι που προανήγγειλε ο ίδιος ο πρόεδρος της εταιρίας, Τζον Έλκαν. Ωστόσο δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά τα ονόματα, που είτε θα μπουν, είτε θα αποχωρήσουν από την ομάδα.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του αγώνα, είναι στο Μπακού θα γίνει και το πρώτο sprint race της χρονιάς. Οπότε πιλότοι και ομάδες θα έχουν ένα έξτρα κίνητρο για να τα πάνε καλά, καθώς υπάρχουν περισσότεροι διεκδικήσιμοι βαθμοί.
Ωστόσο αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι η διαφορετική δομή που θα έχουν φέτος οι sprint αγώνες. Ουσιαστικά θα πρόκειται για μία εντελώς ξεχωριστή διαδικασία, εντός ενός αγωνιστικού τριημέρου.
Την Παρασκευή θα γίνει μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι κατατακτήριες, που θα ορίσουν τη σειρά που θα λάβουν τα μονοθέσια στον αγώνα της Κυριακής. Ουσιαστικά το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν διεξάγεται Παρασκευή και Κυριακή.
Το Σάββατο, θα γίνουν το πρωί οι κατατακτήριες του sprint race, με αντίστοιχη μορφή με τις κανονικές. Δηλαδή θα έχουν τρεις περιόδους, που θα ονομάζονται SQ1, SQ2, SQ3, αλλά με μικρότερη διάρκεια, αφού θα είναι 12, 10 και 8 λεπτά αντίστοιχα.
Από εκεί θα προκύψει η σειρά για τον αγώνα sprint, στον οποίο -όπως και πέρυσι- θα βαθμολογηθούν οι 8 πρώτοι με 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 και 1 βαθμούς, αντίστοιχα. Η τελική κατάταξη του sprint δεν θα έχει καμία σχέση με τη σειρά εκκίνηση στον αγώνα, σε αντίθεση με όσα ίσχυαν μέχρι πέρυσι.
Εν κατακλείδι, οι κατατακτήριες της Παρασκευής θα αφορούν τον κυρίως αγώνα της Κυριακής και το Σάββατο θα είναι εντελώς ξεχωριστό και μεμονωμένο κομμάτι που θα αφορά μόνο το sprint race. Αρχικά με τις κατατακτήριες Sprint Shootout, όπως είναι η επίσημη ονομασία και συνέχεια με τον αγώνα, ο οποίος θα είναι 17 γύρους (100 χλμ.).
Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι η εικόνα της Red Bull και η δυναμική που θα βγάλουν τα δύο μονοθέσια της παγκόσμιας πρωταθλήτριας μέσα στην πίστα. Άλλωστε, με δεδομένο ότι ευνοούνται οι δυνατοί κινητήρες, η Red Bull αναμένεται να είναι και πάλι τρομερά δυνατή και ο Μαξ Φερστάπεν θα έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο για τη νίκη.
F1 Grand Prix Αζερμπαϊτζάν 2023: Στατιστικά & Προϊστορία 30/04/2023
- Ο αγώνας που θα διεξαχθεί αυτό το τριήμερο στο Αζερμπαϊτζάν είναι ο έβδομος που γίνεται στην πίστα του Μπακού, από την πρεμιέρα που έκαναν οι Αζέροι στο καλεντάρι της Formula 1, το 2016.
- Η μοναδική χρονιά που δεν έχει γίνει αγώνας ήταν το 2020, όταν ξέσπασε η πανδημία του κορονοϊού. Μέχρι στιγμής υπάρχουν έξι διαφορετικοί νικητές στο Μπακού, αλλά από δύο ομάδες.
- Τρεις νίκες έχει η Red Bull με τους Ρικιάρντο (2017), Πέρεζ (2021) και Φερστάπεν (2022) και η Mercedes έχει τις άλλες τρεις με τον Ρόσμπεργκ (2016), Χάμιλτον (2018) και Μπότας (2019).
- Η πίστα έχει μήκος 6,003 χλμ και η αγωνιστική απόσταση των 306,049 χλμ χρειάζεται 51 γύρους για να καλυφθεί. Το ρεκόρ της πίστας είναι από τον Μπότας με τη Mercedes me 1:40.495, ενώ ο ταχύτερος γύρος ανήκει επίσης στον Φιλανδό από την ίδια χρονιά με 1:43.009.
- Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε την pole position πέρυσι, η οποία πάντως δεν μετατράπηκε σε νίκη, αφού εγκατέλειψε στον 8ο γύρο. Έτσι ο Φερστάπεν έφτασε σε μία πολύ εύκολη νίκη, με τον Πέρεζ στη δεύτερη θέση, σχεδόν 21 δευτερόλεπτα πιο πίσω.
- Αυτή η διαφορά των 20,823 δευτερολέπτων είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί στο Μπακού. Αντίθετα, η μικρότερη ήταν πρόπερσι, όταν νίκησε ο Πέρεζ με διαφορά μόλις 1,381 δευτερολέπτων. Ο μέσος όρος πάντως στους έξι αγώνες είναι 7,799 δευτερόλεπτα.
- Με το λεξικό στοιχήματος δεν είσαι ποτέ αδιάβαστος.
- H βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών
- Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών
F1 Grand Prix Αζερμπαϊτζάν 2023: Προγνωστικά 30/04/2023
Ο Μαξ Φερστάπεν είναι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη στο Μπακού. Κέρδισε πέρυσι και το ίδιο αναμένεται να κάνει και φέτος. Και με δεδομένο ότι όσο είναι ακόμη νωρίς στη σεζόν, χρειάζεται όλους τους διαθέσιμους βαθμούς, θα κυνηγήσει και τον ταχύτερο γύρο.
Η McLaren φέρνει πάρα πολύ αναβαθμίσεις στον αγώνα του Αζερμπαϊτζάν. Μάλιστα οι άνθρωποι της βρετανικής ομάδας κάνουν λόγο για ένα εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο, ελπίζοντας ότι θα μπορέσουν να επιστρέψουν σε πιο πρωταγωνιστικό ρόλο. Έχει αξία η αγορά να τερματίσουν και τα δύο μονοθέσια στους βαθμούς.