Η αναμονή έλαβε τέλος για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και δη της κορωνίδας αυτού, της Formula 1. Οδηγοί, μηχανικοί και λοιπά στελέχη της κάθε ομάδας είναι πανέτοιμοι για την έναρξη της νέας σεζόν. Το Grand Prix του Μπαχρέιν ανοίγει την αυλαία για το πρωτάθλημα του 2023!
Φέτος δεν αναμένονται μεγάλες αλλαγές τουλάχιστον σε μηχανικό και σχεδιαστικό επίπεδο, οπότε όλα τα νέα μονοθέσια είναι λίγο ή πολύ μία εξέλιξη των περσινών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η πιο σημαντική που αφορά το σχεδιασμό είναι το ύψος του διαχύτη και του πατώματος για να αντιμετωπιστεί το porpoising.
Το πάτωμα σηκώθηκε κατά 15 χιλιοστά (είναι αρκετό και στη Formula 1 κάνει τη διαφορά), ενώ ανυψώθηκε και η βάση του διαχύτη.
Οι ομάδες της Formula 1 είχαν μόνο ένα τριήμερο δοκιμών στο Μπαχρέιν την περασμένη εβδομάδα και έπρεπε να σετάρουν τα μονοθέσιά τους όσο το δυνατόν καλύτερα για να μπουν στο πρώτο Grand Prix της χρονιάς.
Το μεγάλο και αδιαφιλονίκητο φαβορί είναι και πάλι ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull. Είναι αυτή τη στιγμή ο δυνατότερος συνδυασμός στο grid και δείχνει ότι δεν πρόκειται να αμφισβητηθεί από κανένα.
Με δεκάδες αγορές στη Novibet, το Grand Prix 1 στο Μπαχρέιν γίνεται ακόμη πιο συναρπαστικό!
Τώρα αρχίζει ο αγώνας στη Formula 1!
F1 Grand Prix Μπαχρέιν 2023: Ανάλυση & Παρουσίαση 05/03/2023
Είναι δεδομένο στη Formula 1, πως όταν μπαίνεις στη χρονιά, έχοντας κατακτήσει το πρωτάθλημα την προηγούμενη και δεν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στους κανονισμούς, ότι θα έχεις το πλεονέκτημα.
Η ιστορία δεν άλλαξε ούτε φέτος και ο Μαξ Φερστάπεν θα έχει και πάλι τον πρώτο λόγο για το πρωτάθλημα. Και μάλιστα αν επιβεβαιωθούν οι… Κασσάνδρες τότε ο Ολλανδός αναμένεται να έχει εξίσου εύκολο έργο με πέρυσι. Ενδεχομένως και πιο εύκολο.
Οι δοκιμές που έγιναν την περασμένη εβδομάδα στο Μπαχρέιν παρουσίασαν ένα σαφές δείγμα της δυναμικής των ομάδων. Η Red Bull (των Μαξ Φερστάπεν, Σέρχιο Πέρεζ) διαθέτει μακράν το καλύτερο μονοθέσιο στο grid. Είναι η ομάδα με έχει καταφέρει να αποδώσει με τον πιο σωστό τρόπο την ερμηνεία των κανονισμών και μετά τον περσινό θρίαμβο ετοιμάζεται για ακόμη ένα τίτλο και στα δύο πρωταθλήματα.
Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθούν οι δηλώσεις του επικεφαλής της Mercedes, Τότο Βολφ για την εικόνα της Red Bull: «Οι οδηγοί της Red Bull φρενάρουν πιο αργά, επιταχύνουν πιο γρήγορα και κερδίζουν πολύ χρόνο λόγω της πολύ καλύτερης πρόσφυσης στην έξοδο των στροφών.
Αν προσεγγίσουμε τις στροφές όπως αυτοί, τότε δεν πρόκειται να βρούμε το apex. Το πάτωμά τους είναι 10 χιλιοστά πιο κάτω από τις υπόλοιπες ομάδες. Αν ρυθμίζαμε ανάλογα το δικό μας μονοθέσιο, τότε το δάπεδο θα έσπαγε».
Η Ferrari έδειξε καλή παρουσία στο Μπαχρέιν με τους Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ. Είχε καλό γυρολόγιο στην περίοδο των δοκιμών, όμως παρουσίασε ένα πιο νευρικό… πρόσωπο ανά διαστήματα.
Αυτό δεν άρεσε στον Λεκλέρκ με τις φήμες μάλιστα να λένε ότι ο Σάινθ έχει προσαρμοστεί καλύτερα στην SF-23. Ακόμη ένα θέμα που απασχολεί είναι η καταπόνηση και η γρήγορη φθορά των ελαστικών, αν κι αυτό μπορεί να οφείλεται στο μεγάλο φορτίο καυσίμων.
Όσον αφορά την τρίτη δύναμη στο grid, αυτή παραμένει η Mercedes των Χάμιλτον και Ράσελ. Το porpoising μπορεί να δείχνει ότι καταπολεμήθηκε σε μεγάλο βαθμό, αλλά παραμένουν ακόμη κάποια σημαντικά προβλήματα από το περσινό μονοθέσιο.
Εν ολίγοις η W14 δείχνει ότι υστερεί σημαντικά στο αεροδυναμικό φορτίο, τουλάχιστον σε σύγκριση με τις δύο πρώτες ομάδες.
Φαίνεται να είναι αρκετά νευρική και δεν είχε σε κανένα σημείο του τεστ στο Μπαχρέιν, ανάλογη ταχύτητα με τις Red Bull και Ferrari. Αν μάλιστα ισχύει και η δήλωση του τεχνικού διευθυντή της ομάδας, Μάικ Έλιοτ, ότι το μονοθέσιο είναι 4-6 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τις Red Bull, τότε τα πράγματα είναι εξαιρετικά δυσοίωνα.
Η ομάδα έκπληξη των δοκιμών ήταν η Aston Martin. Παρουσίασε ένα αρκετά νέο και αναβαθμισμένο μονοθέσιο, το οποίο μάλιστα στα χέρια του Φερνάντο Αλόνσο (δεύτερος οδηγός είναι ο Λανς Στρολ) έδειξε και αρκετά ταχύ. Ενδεχομένως και εξίσου ταχύ με τη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον.
Η AMR23 έχει υιοθετήσει αρκετή από τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Red Bull και ειδικά με τον Ισπανό δις πρωταθλητή στο τιμόνι της, δείχνει να είναι άκρως ανταγωνιστική. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι τουλάχιστον η 4η δύναμη στο grid κι ενδεχομένως στους πρώτους αγώνες να κοντράρει στα ίσα τη Mercedes!
Από εκεί και πέρα, η Alpine, με τους Εστεμπάν Οκόν και Πιερ Γκασλί στο τιμόνι, δείχνει ότι είναι η επόμενη ομάδα βάσει ρυθμού, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν οι Alfa Romeo (με τους Μπότας και Ζου), η Haas (των Μάγκνουσεν και Χούλκενμπεργκ) και η McLaren των Νόρις και Πιάστρι. Στις δύο τελευταίες θέσεις δείχνουν ότι παραμένουν η Alpha Tauri με τους Ντε Βρις και Τσουνόντα στο μονοθέσιο και η Williams των Άλμπον και Σάρτζεντ.
F1 Grand Prix Μπαχρέιν 2023: Στατιστικά & Προϊστορία 05/03/2023
- Το πρώτο Grand Prix στο Μπαχρέιν διεξήχθη το 2004 και συνολικά έχουν γίνει εκεί 19 αγώνες (ο ένας παραπάνω ήταν το 2020, όταν έγινε εκεί για δεύτερη φορά, αλλά με διαφορετικό σχεδιασμό στην πίστα).
- Η πίστα είναι μήκους 5,412 χιλιομέτρων και οι πιλότοι χρειάζονται 57 γύρους για να καλύψουν την αγωνιστική απόσταση των 308,238 χιλιομέτρων.
- Το ρεκόρ πίστας ανήκει στον Μίχαελ Σουμάχερ με 1:30.252 από το 2004 με Ferrari, αλλά ο ταχύτερος γύρος ανήκει στον Λιούις Χάμιλτον με Mercedes με 1:27.264 από το 2020.
- Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει πέντε αγώνες στο Μπαχρέιν, ενώ η πολυνίκης ομάδας είναι η Ferrari με επτά νίκες.
- Η ιταλική ομάδα έκανε πέρυσι το 1-2 με τους Λεκλέρκ και Σάινθ, εκμεταλλευόμενη την διπλή εγκατάλειψη της Red Bull, με τους Φερστάπεν και Πέρεθ.
- Ο Μαξ Φερστάπεν έχει μόλις δύο παρουσίες σε βάθρο στο Μπαχρέιν και συγκεκριμένα το 2020 και το 2021 τερμάτισε δεύτερος.
- Χάμιλτον και Φέτελ (αποσύρθηκε πέρυσι από την ενεργό δράση) έχουν από τρεις pole positions, οι οποίες είναι και οι περισσότερες στην πίστα του Μπαχρέιν. Πέρυσι η pole position πήγε στον Σαρλ Λεκλέρκ με τη Ferrari.
- Με το λεξικό στοιχήματος δεν είσαι ποτέ αδιάβαστος.
- Η περυσινή βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών
- Η περυσινή βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
F1 Grand Prix Μπαχρέιν 2023: Προγνωστικά 05/03/2023
Η Red Bull έδειξε τρομερή δυναμική στις δοκιμές πριν από μία εβδομάδα. Άπαντες στα πάντοκ θεωρούν ότι η Αυστριακή ομάδα και ειδικά με τον Μαξ Φερστάπεν πίσω από το τιμόνι θα είναι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Ο Ολλανδός ψάχνει την πρώτη νίκη στο Μπαχρέιν και ήρθε η ώρα να την κατακτήσει. Και μάλιστα μπορεί να πάρει και τη δεύτερη pole position μετά το 2021.
Ο Φερστάπεν είναι φαβορί, αλλά και ο Πέρεθ αναμένεται να είναι ψηλά στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν. Ο Μεξικανός φέρεται να έχει λύσει κάποια θέματα που έχει πέρυσι με το μονοθέσιο της Red Bull, κυρίως σε επίπεδο ρυθμίσεων, πριν από κάθε αγώνα. Λογικά θα είναι κι αυτός στο βάθρο.
Τέλος, η Alpine θεωρείται η 5η δύναμη στο grid και μάλιστα είχε αρκετά καλή εικόνα στις δοκιμές. Δεν θα αποτελέσει έκπληξη λοιπόν να φέρει και τα δύο μονοθέσια στους βαθμούς, με τους Εστεμπάν Οκόν και Πιερ Γκασλί.