el
Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024

F1 Grand Prix Ιταλίας 2022: Προγνωστικά, Ανάλυση, Παρουσίαση 11/09/2022

Είναι ασφαλές να ειπωθεί ξεκάθαρα πλέον ότι ο Μαξ Φερστάπεν θα είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 και για το 2022. Μετά το χιτσκοκικό φινάλε του 2021, αυτή τη φορά ο Ολλανδός και η Red Bull δεν άφησαν περιθώρια αμφισβήτησης. Η διαφορά από τον δεύτερο Λεκλέρκ είναι πλέον στους 109 βαθμούς…

Απομένουν ακόμη επτά Grand Prix για να ολοκληρωθεί η σεζόν, αλλά ο τίτλος έχει κριθεί. Ο Φερστάπεν πραγματοποίησε ακόμη μία εκπληκτική εμφάνιση στην Ολλανδία, πήρε την τέταρτη συνεχόμενη νίκη του και τη δέκατη συνολικά σε δεκαπέντε αγώνες και πηγαίνει στο Grand Prix της Ιταλίας στη Μόντσα για να προσθέσει ακόμη ένα λιθαράκι στο μύθο του.

Το ζήτημα πλέον είναι πότε θα κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο ο Ολλανδός και αν θα καταφέρει να φτάσει τις 14 νίκες στους επτά αγώνες που απομένουν, για να σπάσει το ρεκόρ των Σουμάχερ και Φέτελ. Οι δύο Γερμανοί έχουν 13 νίκες, σε 18 και 19 αγώνες αντίστοιχα. Ίδωμεν…

Με δεκάδες αγορές στη Novibet, το Grand Prix στην Ιταλία γίνεται ακόμη πιο συναρπαστικό.

Τώρα αρχίζει ο αγώνας στη Formula 1!


F1 Grand Prix Ιταλίας 2022: Ανάλυση & Παρουσίαση 11/09/2022

Το σκηνικό στην Ολλανδία και στην πίστα του Ζάντφορντ δε διαφοροποιήθηκε και πολύ σε σχέση με όσα έχουν συμβεί μέχρι τώρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Άλλωστε, εδώ και αρκετούς μήνες, η Red Bull έχει συνηθίσει να παρουσιάζει ένα μονοθέσιο που μπορεί να προσαρμόζεται αρκετά καλά σε κάθε τύπο πίστας.

Το Ζάντφορντ ουσιαστικά είναι κάτι σαν το Μονακό και την Ουγγαρία. Είναι μία κλειστή πίστα με σχετικά αργές στροφές -εκτός από ένα μικρό μέρος στο μεσαίο κομμάτι- και χωρίς μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού.

Θεωρητικά και βάσει όσων είχαν δείξει τα μονοθέσια και οι ομάδες από την αρχή του πρωταθλήματος, η Ferrari κατείχε ένα πλεονέκτημα στους συγκεκριμένους τύπους πίστας. Σε αντίθεση με τη Red Bull που αρεσκόταν σε πιο γρήγορες διαδρομές με μεγάλες ευθείες.

Στο Μονακό λοιπόν επικράτησε ο Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull και στην Ουγγαρία ο Μαξ Φερστάπεν. Και στα δύο Grand Prix, η Ferrari έκανε τρομερά λάθη στρατηγικής που στοίχισαν κυρίως στο Λεκλέρκ τη δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι περισσότερο.

f1 italy2 11092022 novibet

Στην Ολλανδία, η Red Bull βρήκε μία πολύ καλή ισορροπία στο αεροδυναμικό στήσιμο του μονοθεσίου της, πέτυχε τις κατάλληλες ρυθμίσεις και παρουσίασε και πάλι ένα γρήγορο μονοθέσιο, σε μία πίστα που δεν τη βόλευε. Αντίθετα, το Ζάντφορντ έδειξε ότι θα ευνοήσει τις Ferrari F1-75 και Mercedes W13. Στα χαρτιά όμως γιατί στην πράξη, το αποτέλεσμα ήταν άλλο…

Ο Φερστάπεν πήρε την pole position από τον Λεκλέρκ για 21 χιλιοστά του δευτερολέπτου και όλα έδειχναν ότι θα έχουμε μάχη την Κυριακή. Ωστόσο, η Ferrari δεν παρουσίασε αντίστοιχο ρυθμό αγώνα, έμεινε πολύ πίσω και η Red Bull έδειξε ότι θα έχει ένα εύκολο απόγευμα.

Ωστόσο, η Mercedes αποφάσισε να ρισκάρει. Εκκίνησε τους δύο πιλότους της με μέση γόμα και αποφάσισε να τους πάει σε ένα pit stop, βάζοντας τη σκληρή μετά και πηγαίνοντας μέχρι το τέλος του αγώνα. Το εγχείρημα έδειξε να αποδίδει.

Οι Χάμιλτον και Ράσελ έμεινε σχετικά κοντά στους πρωτοπόρους με τη μέση γόμα και στη συνέχεια είχαν την ικανότητα, αλλά και τη δυνατότητα να πάρουν το μάξιμουμ από τη σκληρή γόμα. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο Φερστάπεν εντυπωσιάστηκε όταν ενημερώθηκε για τους χρόνους που έγραφαν τα Mercedes με τη σκληρή γόμα.

f1 italy3 11092022 novibet

Όλα έδειχναν ότι στο τέλος θα γινόταν μάχη μεταξύ Χάμιλτον και Φερστάπεν για τη νίκη. Ωστόσο, έγιναν δύο συμβάντα. Το πρώτο ήταν ένα Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για τον Τσουνόντα και το δεύτερο λίγο αργότερα, ένα κανονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας για τον Μπότας, που σταμάτησε στην πίστα.

Αυτά τα δύο ανάγκασαν την Mercedes να εγκαταλείψει το πλάνο για ένα pit stop και να πάει για δεύτερο, αλλά και για τρίτο, όπως και οι υπόλοιποι βέβαια. Ωστόσο στο τέλος έφερε μόνο τον Ράσελ για αλλαγή και όχι τον Χάμιλτον, ο οποίος υποχώρησε θέσεις και τερμάτισε τέταρτος πίσω από τους Φερστάπεν, Ράσελ και Λεκλέρκ.

Η Red Bull ανταποκρίθηκε άψογα στην εξέλιξη του αγώνα και σε όποιες στρατηγικές αποφάσεις έπρεπε να πάρει. Μάλιστα έγινε και ειδική μνεία στη Χάνα Σμιτς, την επικεφαλής στρατηγικής! Δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τη Mercedes, που ίσως θα μπορούσε να είχε καλέσει και τον Χάμιλτον για ένα τελευταίο pit stop, διασφαλίζοντας ότι θα έκανε το 2-3.

f1 italy4 11092022 novibet

Ένα ξεχωριστό κεφάλαιο αποτέλεσε και πάλι η Ferrari. Στα τελευταία Grand Prix, γίνεται πάντα ένα σημαντικό λάθος. Ωστόσο τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει το γεγονός ότι στο pit stop του Σάινθ οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας είχαν φέρει τρία ελαστικά και όχι τέσσερα. Ο Ισπανός πιλότος έμεινε λοιπόν 18 δευτερόλεπτα στα pits και έχασε όποια ελπίδα για το βάθρο.

Στην Ιταλία, σε μία πίστα που καλείται ο ναός της ταχύτητας, είναι δεδομένο ότι θα ταιριάζει στο πιο γρήγορο μονοθέσιο του grid. Κι αυτό δεν είναι άλλο από την RB18. Η Red Bull θα έχει και πάλι τον πρώτο λόγο. Μία σημαντική διαφορά σε σχέση με πέρυσι είναι ότι φέτος δε θα γίνει sprint race και άρα ομάδες και πιλότοι δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν μία παρόμοια στρατηγική όπως και πέρυσι.

Στη Μόντσα τον πρώτο λόγο θα έχουν οι κινητήρες, ενώ τα μονοθέσια θα τρέχουν με χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης. Κάτι που έγινε και στο Βέλγιο, αλλά εδώ θα είναι ακόμη πιο χαμηλά. Ο Φερστάπεν κυριάρχησε στην πίστα του Σπα εκκινώντας από τη 14η θέση. Λογικά δεν θα έχει πρόβλημα και στην Ιταλία, που θα είναι στις πρώτες θέσεις του grid.


F1 Grand Prix Ιταλίας 2022: Στατιστικά & Προϊστορία 11/09/2022

  • Η πίστα της Μόντσα κατασκευάστηκε το 1922, δηλαδή πριν από 100 χρόνια (!) και το πρώτο Grand Prix της Formula 1 πραγματοποιήθηκε εκεί το 1950. Συνολικά έχουν γίνει 71 ιταλικά Grand Prix. Τα 70 είναι στη Μόντσα εκτός από αυτό του 1980 που έγινε στην Ίμολα.
  • Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 5,793 χιλιόμετρα και η αγωνιστική απόσταση των 306,72 χιλιομέτρων χρειάζεται 53 γύρους για να ολοκληρωθεί.
  • Το ρεκόρ της πίστας είναι 1:18.887 από τον Χάμιλτον με Mercedes το 2020, ενώ ο ταχύτερος γύρος κρατάει από το 2004 και είναι με 1:21.046 από τον Μπαρικέλο με Ferrari.
  • Ο Μίχαελ Σουμάχερ και ο Λιούις Χάμιλτον έχουν τις περισσότερες νίκες με 5, ενώ η Ferrari είναι η πολυνίκης ομάδα στην Ιταλία με 19 νίκες!
  • Η Mercedes πάντως είναι η ομάδα με τις περισσότερες συνεχόμενες νίκες στη Μόντσα, καθώς μετράει πέντε συνεχόμενες από το 2014 έως το 2018.
  • Τα επόμενα τρία χρόνια νίκησαν τρεις διαφορετικές ομάδες με τρεις διαφορετικούς νικητές. Το 2019 νίκησε ο Λεκλέρκ με Ferrari, το 2020 ο Γκασλί με Alpha Tauri και το 2021 ο Ρικιάρντο με McLaren.
  • Στα τελευταία δέκα Grand Prix, στην πίστα της Μόντσα, ο μέσος όρος διαφοράς νίκης είναι στα 6.928 δευτερόλεπτα.
  • Στη Μόντσα έχει καταγραφεί και η μικρότερη διαφορά νίκης στην ιστορία της Formula 1. Το 1971 ο Πίτερ Γκέντιν νίκησε τον Ρόνι Πίτερσον για 1 εκατοστό του δευτερολέπτου (0.01).
  • Ο Χάμιλτον έχει επτά pole positions που είναι οι περισσότερες στη Μόντσα, ενώ 25 φορές στα 71 ιταλικά Grand Prix έχει κερδίσει ο poleman, ενώ 40 συνολικές φορές, η νίκη πήγε σε κάποιον που εκκινούσε από τις δύο πρώτες θέσεις.
  • Με το λεξικό στοιχήματος δεν είσαι ποτέ αδιάβαστος.
  • Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών
  • Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών

f1 italy5 11092022 novibet


F1 Grand Prix Ιταλίας 2022: Προγνωστικά 11/09/2022

Ο Μαξ Λεκλέρκ είναι το απόλυτο φαβορί για να πάρει ακόμη μία νίκη, την ενδέκατη στο φετινό πρωτάθλημα. Η πίστα έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με του Βελγίου, όπου η Red Bull «πετούσε», άρα ο συνδυασμός να νικήσει ο Ολλανδός τόσο στα προκριματικά όσο και στον αγώνα, δείχνει να είναι εξαιρετική επιλογή.

ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΣΤΗ NOVIBET ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΓΙΑ ΝΙΚΗΤΗΣ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΙΚΗΤΗΣ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ 1.70

Μάλιστα είναι τέτοια η διαφορά στην απόδοση των μονοθεσίων, που αν ο Ολλανδός εκκινήσει καλά, τότε δεν πρόκειται να απειληθεί, από κανένα. Η διαφορά νίκης μπορεί να είναι μεγαλύτερη των 10 δευτερολέπτων.

Η ΑΓΟΡΑ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΙΚΗΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ NOVIBET ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ 2.65

Δημοφιλή Άρθρα

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ