Έπειτα από τρεις εβδομάδες διακοπής, η Formula 1 επιστρέφει. Οι ευρωπαϊκοί αγώνες ολοκληρώθηκαν με τους τρεις συνεχόμενους σε Βέλγιο, Ολλανδία και Ιταλία και πλέον το «τσίρκο» της F1 ταξιδεύει στην Ανατολή. Πρώτη στάση είναι το Grand Prix της Σιγκαπούρης.
Αυτή είναι η πρώτη φορά μετά την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού, που η Formula 1 ταξιδεύει στη μικρή νησιωτική χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας. Η κυβέρνηση της χώρας ήταν πολύ αυστηρή σχετικά με τους περιορισμούς για την πανδημία και δεν επέτρεψαν να γίνει ο αγώνας ούτε το 2020 ούτε και το 2021, που ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα.
Τώρα επέστρεψε στο καλεντάρι και υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να σημαδευτεί από τη μαθηματική κατάκτηση του τίτλου από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής μετράει πέντε συνεχόμενες νίκες και συνολικά έντεκα σε δεκαέξι αγώνες μέχρι στιγμής. Αυτό που απομένει είναι διατηρήσει και μαθηματικά τον τίτλο. Αν δεν γίνει αυτό στη Σιγκαπούρη, το πιο πιθανό είναι να γίνει μία εβδομάδα πιο μετά στην Ιαπωνία.
Με δεκάδες αγορές στη Novibet, το Grand Prix στη Σιγκαπούρη γίνεται ακόμη πιο συναρπαστικό.
Τώρα αρχίζει ο αγώνας στη Formula 1!
F1 Grand Prix Σιγκαπούρης 2022: Ανάλυση & Παρουσίαση 02/10/2022
Ο Μαξ Φερστάπεν έδωσε συνέχεια στο απίστευτο κρεσέντο του και στην Ιταλία. Η Red Bull είναι πλέον εκτός συναγωνισμού και δεν έχει κανένα πρόβλημα ανεξάρτητα από την πίστα που διοργανώνεται το εκάστοτε Grand Prix.
Μάλιστα ο στόχος που έχει τεθεί μέχρι το τέλος της σεζόν είναι να σπάσει ο Μαξ Φερστάπεν το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες στη σεζόν. Μέχρι στιγμής το ρεκόρ είναι 13 νίκες και ανήκει στους Σουμάχερ και Φέτελ. Απλά ο πρώτος το έκανε σε σεζόν με 18 αγώνες και ο δεύτερος σε σεζόν με 19 Grand Prix.
Μπορεί ο Ολλανδός να το καταρρίψει; Φυσικά και μπορεί, αν αναλογιστεί κανείς τη δυνατότητα της RB18 να προσαρμόζεται σε κάθε πίστα και να αποδίδει το μέγιστο ανεξαρτήτως συνθήκης που θα βρει μπροστά.
Αυτό σε συνδυασμό με τις σχεδόν αλάνθαστες στρατηγικές της αυστριακής ομάδας έχουν φέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τον Φερστάπεν. Να θυμίσουμε απλά, ότι στο Βέλγιο πήρε ποινή, εκκίνησε 14ος και κέρδισε τον αγώνα με 17 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Πέρεζ που εκκίνησε 2ος!
Επίσης στην Ιταλία είχε εκ νέου ποινή και βρέθηκε στην 7η θέση του grid στην εκκίνηση, αλλά και πάλι πήρε μία πολύ εύκολη. Η διαφορά νίκης από τον Λεκλέρκ ήταν στα 2,5 δευτερόλεπτα, αλλά οφείλεται στην είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας έξι γύρους πριν από την καρό σημαία!
Στα έξι Grand Prix που απομένουν, ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull θα εξασφαλίσουν τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών αντίστοιχα. Γι’ αυτό δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφισβήτηση. Το θέμα είναι σε πιο χρονικό σημείο θα επιβεβαιωθούν και αν ο Φερστάπεν σπάσει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες.
Για τον αγώνα στη Μόντσα, τα πράγματα πήραν από νωρίς το δρόμο τους. Ο Φερστάπεν σκαρφάλωσε σχετικά γρήγορα στην κορυφή της κατάταξης και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο.
Το Grand Prix στη Σιγκαπούρη όμως είναι μία εντελώς διαφορετική υπόθεση. Κι αυτό γιατί τα μονοθέσια δεν έχουν τρέξει στους δρόμους του λιμανιού της πόλης από το 2019. Τότε η Ferrari έκανε το 1-2 με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να σημειώνει την τελευταία νίκη της καριέρας του.
Η πίστα είναι ένα σιρκουί πόλης χωρίς μεγάλες ευθείες με κάποιες κλειστές και κάποιες γρήγορες καμπές. Θεωρητικά θυμίζει πολύ τις πίστας σε Μονακό, Ουγγαρία και Ολλανδία. Δηλαδή χωρίς μεγάλη ευθεία που να ευνοείται η τελική ταχύτητα της Red Bull.
Τι έγινε στα τρία προαναφερθέντα Grand Prix; Η Red Bull νίκησε και στα τρία. Ο Πέρεζ στο Μονακό και ο Φερστάπεν σε Ουγγαρία και Ολλανδία. Κι αυτό γιατί η RB18 προσαρμόζεται πολύ εύκολα σε όλες τις πίστες, λόγω του πολύ καλού στησίματος και των αεροδυναμικών πλεονεκτημάτων που τη διέπουν.
Το ερώτημα όμως δεν έχει να κάνει με την απόδοση της Red Bull, την οποία περιμένουμε και πάλι να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, αλλά με αυτή των Ferrari και Mercedes. Και ειδικά της τελευταίας.
Η χάραξη της πίστας βολεύει πολύ τα «ασημένια βέλη». Άλλωστε τα πήγαν πολύ καλά τόσο στην Ουγγαρία όσο και στην Ολλανδία. Μάλιστα και στους δύο αγώνες είχαν κάποιες ρεαλιστικές πιθανότητες να διεκδικήσουν τη νίκη, όμως για διάφορους παράγοντες δεν τα κατάφεραν.
Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του τεχνικού διευθυντή της Mercedes, Μάικ Έλιοτ: «Πιστεύουμε πως στη Σιγκαπούρη θα είμαστε όπως στην Ουγγαρία και στην Ολλανδία. Είναι ένα σιρκουί με πολλές αναπηδήσεις που θα μας βάλει νέες προκλήσεις, αλλά η φύση των στροφών θα βολέψει περισσότερο το μονοθέσιό μας. Ελπίζουμε να πάρουμε ένα καλό αποτέλεσμα εκεί.
Θέλουμε να προσπαθήσουμε να παλέψουμε με τη Ferrari για τη 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Θέλουμε να κερδίσουμε αγώνα φέτος, αν όχι πολλούς αγώνες, που θα ήταν κάτι το ιδανικό. Αλλά περισσότερο απ’ όλα πρέπει να επιστρέψουμε στο σωστό δρόμο και να παλέψουμε καθαρά για το πρωτάθλημα την επόμενη σεζόν».
Αυτή θα είναι η μάχη μέχρι το τέλος της σεζόν. Η μάχη της 2ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Με έξι αγώνες να απομένουν, η Ferrari είναι στη δεύτερη θέση με 406 βαθμούς και η Mercedes στην τρίτη με 371. Δηλαδή η διαφορά είναι στους 35 βαθμούς. Για να δούμε…
Μία παράμετρος που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη είναι οι καιρικές συνθήκες. Σύμφωνα με όλες τις τελευταίες προβλέψεις, όλο το τριήμερο αναμένεται βροχή. Αυτό θα κάνει πολύ πιο δύσκολη την προσπάθεια των πιλότων, ενώ πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και τα υψηλά ποσοστά υγρασίας που παρουσιάζει η περιοχή, άνω του 75%.
F1 Grand Prix Σιγκαπούρης 2022: Στατιστικά & Προϊστορία 02/10/2022
- Η πίστα της Σιγκαπούρης στη Μαρίνα Μπέι είναι μία πίστα πόλης. Διεξάγεται σε δρόμους του λιμανιού και είναι ο πρώτος νυχτερινός αγώνας στην ιστορία της Formula 1.
- Το πρώτο Grand Prix στη Σιγκαπούρη διεξήχθη εκεί το 2008. Ωστόσο τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχουν γίνει αγώνες στη Μαρίνα Μπέι, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και τους περιορισμούς που είχε επιβάλλει η κυβέρνηση. Ο τελευταίος αγώνας ήταν το 2019.
- Η διαδρομή είναι μήκους 5.063 χιλιομέτρων και η αγωνιστική απόσταση των 308,706 χιλιομέτρων χρειάζεται 61 γύρους για να καλυφθεί.
- Το ρεκόρ πίστας ανήκει στον Λιούις Χάμιλτον με Mercedes από το 2018 με 1:36.015, ενώ ο ταχύτερος γύρος είναι από την ίδια χρονιά με 1:41.905 από τον Κέβιν Μάγκνουσεν με Haas.
- Σε αυτό το διάστημα που μεσολάβησε από το προηγούμενο Grand Prix έχει στρωθεί καινούριος ασφαλτοτάπητας, ενώ η Pirelli ανακοίνωσε ότι θα φέρει στη Σιγκαπούρη τις τρεις πιο μαλακές της γόμες, C3, C4 και C5.
- Από τους 12 αγώνες που έχουν διεξαχθεί στη Σιγκαπούρη, υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί νικητές. Πολυνίκης είναι ο Φέτελ με 5, ακολουθεί ο Χάμιλτον με 4, ο Αλόνσο έχει 2 και 1 έχει ο Ρόσμπεργκ.
- Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες είναι η Mercedes με 4, ενώ ακολουθούν οι Ferrari και Red Bull με 3 και οι McLaren και Renault με 1.
- Όσον αφορά τις pole positions, οι Φέτελ και Χάμιλτον έχουν από 4, ενώ από μία έχουν οι Μάσα, Αλόνσο, Ρόσμπεργκ και Λεκλέρκ.
- Με το λεξικό στοιχήματος δεν είσαι ποτέ αδιάβαστος.
- Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών
- Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
F1 Grand Prix Σιγκαπούρης 2022: Προγνωστικά 02/10/2022
Το τριήμερο στη Μαρίνα Μπέι αναμένεται να είναι βροχερό, κάτι που σημαίνει ότι οι διαφορές τόσο σε προκριματικά όσο και στον αγώνα. Ειδικά στα προκριματικά όμως έχουμε δει να ανοίγουν αρκετά, όταν υπάρχουν συνθήκες βροχής. Αρέσει πολύ η επιλογή για πάνω από 0,25 δευτερόλεπτα μεταξύ πρώτου και δεύτερου.
ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΣΤΗ NOVIBET ΓΙΑ 0,25 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΙΚΗΣ ΣΤΑ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ 2.35
Το Grand Prix του 2017 είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής στη Σιγκαπούρη που διεξήχθη υπό βροχή και συνολικά από τα 20 μονοθέσια που εκκίνησαν, τερμάτισαν μόλις τα 12! Αρκετοί πιλότοι άδραξαν την ευκαιρία να αναρριχηθούν στην κατάταξη. Κάτι αντίστοιχο περιμένουμε και τώρα. Καλή επιλογή είναι ο τερματισμός στο top 6 για τον Λάντο Νόρις.
Η ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ Ο ΝΟΡΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΕΞΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ NOVIBET ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ 2.00