Η Formula 1 ταξιδεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες για το Grand Prix στο Όστιν, το δεύτερο για φέτος στις ΗΠΑ, αφού από φέτος διεξάγεται ακόμη ένα στις αρχές της σεζόν στο Μαϊάμι, ενώ από του χρόνου θα υπάρχει και τρίτο στο Λας Βέγκας!
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε και μαθηματικά το δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του στη Σουζούκα, την περασμένη εβδομάδα και πλέον αυτό που απομένει είναι η μαθηματική εξασφάλιση του πρωταθλήματος κατασκευαστών από τη Red Bull.
Το ενδιαφέρον ωστόσο έγκειται στο αν θα καταφέρει ο Φερστάπεν να σπάσει το ρεκόρ με τις περισσότερες νίκες στη σεζόν. Έχει δώδεκα μέχρι στιγμής, το ρεκόρ είναι στις δεκατρείς, ενώ απομένουν τέσσερα Grand Prix μέχρι το φινάλε.
Η αυστριακή ομάδα πάντως έχει τραβήξει το βλέμμα της και για ακόμη ένα λόγο. Την παραβίαση του budget cap το 2021, η οποία σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση είναι σχετικά μικρή και θα της επιβληθεί ένα πρόστιμο. Θα είναι όμως σχετικά μικρή; Ή μήπως έχει ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και οι εξελίξεις θα έρθουν με καταιγιστικούς ρυθμούς; Ίδωμεν…
Με δεκάδες αγορές στη Novibet, το Grand Prix στις Ηνωμένες Πολιτείες γίνεται ακόμη πιο συναρπαστικό.
Τώρα αρχίζει ο αγώνας στη Formula 1!
F1 Grand Prix ΗΠΑ 2022: Ανάλυση & Παρουσίαση 23/10/2022
Το Grand Prix στη Σουζούκα πριν από δύο εβδομάδες είχε μία αναμενόμενη εξέλιξη. Η Red Bull ήταν το φαβορί για τη νίκη, με τον Μαξ Φερστάπεν φυσικά και παρά το γεγονός ότι ο καιρός έφερε τα πάνω κάτω, οι προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν.
Μάλιστα, ο αγώνας διακόπηκε λόγω βροχής λίγο μετά την εκκίνησή του και όταν άρχισε εκ νέου, ολοκληρώθηκε με όριο χρόνου και όχι με τους προβλεπόμενους γύρους. Ο Φερστάπεν έφυγε μπροστά και ξέχασε ότι υπάρχουν και οι υπόλοιποι πίσω του, αφήνοντας τους Λεκλέρκ και Πέρεζ να παλεύουν για τη δεύτερη θέση.
Αρχικά δεύτερος τερμάτισε ο Λεκλέρκ, αλλά έκοψε το σικέιν στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου και δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων. Αυτή η εξέλιξη τον έριξε τρίτο και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι απονεμήθηκαν όλοι οι βαθμοί -επειδή ο αγώνας συνεχίστηκε μετά την αρχική διακοπή- έδωσαν και τυπικά το πρωτάθλημα στον Φερστάπεν.
Ωστόσο το θέμα συζήτησης στα πάντοκ του ιαπωνικού αγώνα δεν ήταν η κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Φερστάπεν. Αργά ή γρήγορα ο Ολλανδός θα έπαιρνε τον τίτλο. Το ζήτημα που απασχόλησε ήταν η παραβίαση των οικονομικών κανονισμών της περσινής σεζόν (budget cap).
Η ανακοίνωση της FIA έκανε λόγο για κάτω από το 5% του ανώτατου ποσού (το οποίο είναι στα 145 εκατ. δολάρια) και όλα δείχνουν ότι η Red Bull θα τιμωρηθεί με χρηματικό πρόστιμο. Αν ήταν μεγαλύτερο, τότε θα κινδύνευε μα αφαίρεση βαθμών (από τη χρονιά της παράβασης) μέχρι και αποκλεισμό από το πρωτάθλημα.
Ωστόσο προέκυψαν μεγάλες αντιδράσεις. Ενδεικτικά να τονίσουμε ότι η Mercedes ανέφερε πως αν δεν υπάρξει μία παραδειγματική τιμωρία για τη Red Bull, τότε είναι έτοιμη κι εκείνη να υπερβεί το όριο δαπανών.
Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, Ζακ Μπράουν, έστειλε μία επιστολή στη FIA ζητώντας μία πραγματική τιμωρία για την αυστριακή ομάδα, αναφέροντας ότι πρόκειται για εξαπάτηση από μέρος της, με την οποία απέκτησε πλεονέκτημα και για τη φετινή χρονιά.
Το… κουβάρι θα αρχίσει σιγά-σιγά να ξετυλίγεται και μάλιστα υπάρχουν απόψεις, που κάνουν λόγο ότι τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα για τη Red Bull. Μεταξύ αυτών είναι και του Μπέρνι Έκλεστον. Το πρώην αφεντικό της F1 ανέφερε στην ελβετική «Blick» ότι η συνέχεια για τη Red Bull θα είναι πολύ πιο δύσκολη, απ’ το να χάσει απλά βαθμούς για το πρωτάθλημα του 2021.
Όσον αφορά τον αγώνα επί αμερικανικού εδάφους, ο συνδυασμός Red Bull και Μαξ Φερστάπεν θα είναι και πάλι το σημείο αναφοράς. Ο αγώνας στο COTA (Circuit of The Americas) έχει αρκετά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αρχικά υπάρχει η ανηφορική ευθείας εκκίνησης-τερματισμού με μία απότομη αριστερή στροφή στο τέλος της.
Στη συνέχεια, από τις στροφές 2 έως 10, το σκηνικό θυμίζει κάτι σαν το Σίλβερστοουν με τις γρήγορες συνεχόμενες καμπές, ενώ από τις στροφές 12 έως 20, είναι πιο κλειστό το κομμάτι. Σε γενικές γραμμές είναι μία πίστα που ευνοεί τις προσπεράσεις και μάλιστα σε 2-3 διαφορετικά σημεία.
Η Pirelli φέρνει για το τριήμερο τις γόμες C2, C3, C4 και σύμφωνα με Μάριο Ίζολα, που είναι επικεφαλής της του αγωνιστικού τμήματος: «Η χάραξη του Circuit of The Americas είναι αρκετά ισορροπημένη σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις από τα ελαστικά, και την πρόσφυση, την επιτάχυνση και τα πλευρικά φορτία».
Η Red Bull δείχνει ότι θα έχει τον πρώτο λόγο και στο συγκεκριμένο αγώνα. Μπορεί να παρουσιάσει μία αρκετά καλή ισορροπία ανάμεσα στις δύο μεγάλες ευθείες, το γρήγορο κομμάτι στροφών και το πιο κλειστό στην πίσω πλευρά της πίστας. Η λογική λέει ότι θα πάρει τους 26 βαθμούς που χρειάζεται για να κατακτήσει και τυπικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Οι Mercedes και Ferrari φέρνουν κάποιες τελευταίες και μικρές αναβαθμίσεις για το συγκεκριμένο αγώνα, αλλά είναι ευρέως γνωστό ότι έχουν στρέψει την προσοχή τους στο επόμενο πρωτάθλημα. Είναι άγνωστο λοιπόν, αν και σε τι βαθμό, θα μπορέσουν να κοντράρουν τους «ταύρους».
F1 Grand Prix ΗΠΑ 2022: Στατιστικά & Προϊστορία 23/10/2022
- Το Grand Prix στο Όστιν μπαίνει στον 11ο χρόνο παρουσίας του στο καλεντάρι της Formula 1, από το 2012 που ξεκίνησε, αλλά ο φετινός είναι ο δέκατος αγώνας, αφού δεν έχει το 2020.
- Η πίστα είναι μήκους 5,513 χιλιομέτρων και απαιτούνται 56 γύροι για να καλυφθεί η αγωνιστική απόσταση των 308,405 χιλιομέτρων.
- Το ρεκόρ πίστας ανήκει στον Βάλτερι Μπότας με Mercedes από το 2019 με χρόνια 1:32.029 και ο ταχύτερος γύρος στον Σαρλ Λεκλέρκ με Ferrari από την ίδια χρονιά με χρόνο 1:36.169.
- Πολυνίκης του αγώνα είναι ο Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος έχει ανέβει πέντε φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Από μία νίκη έχουν οι Φέτελ, Μπότας, Ράικονεν και Φερστάπεν.
- Πέρυσι στον αγώνα επικράτησε ο Μαξ Φερστάπεν έπειτα από μία μεγάλη μάχη με τον Λιούις Χάμιλον. Ο Ολλανδός είχε πάρει και την pole position με τον Βρετανό πίσω του.
- Πέντε νίκες έχει η Mercedes που είναι στην πρώτη θέση, δύο η Red Bull και από μία έχουν οι McLaren και Ferrari.
- Ο Χάμιλτον έχει και ένα μοναδικό ρεκόρ στην COTA, αφού μετράει τέσσερις συνεχόμενες νίκες από το 2014 έως το 2017. Επίσης η Mercedes έχει τέσσερα 1-2 στην πίστα.
- Από τους εννέα αγώνες που έχουν διεξαχθεί ο μέσος όρος διαφοράς νίκης είναι 3,950 δευτερόλεπτα. Ο αντίστοιχος χρόνος για τη μάχη της pole position είναι στα 0,159 δευτερόλεπτα.
- Με το λεξικό στοιχήματος δεν είσαι ποτέ αδιάβαστος.
- Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών
- Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
F1 Grand Prix ΗΠΑ 2022: Προγνωστικά 23/10/2022
Η πίστα του Όστιν αναμένεται να αναδείξει -σε γενικές γραμμές- τα χαρακτηριστικά της Red Bull, που εκ πρώτης όψεως δείχνει ότι θα έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη και στο συγκεκριμένο αγώνα. Η επιλογή του Φερστάπεν για pole position και νίκη αγώνα πληρώνει καλά και αξίζει την προσοχή μας.
Η λογική λέει ότι εκτός του Φερστάπεν, περιμένουμε και από τον Σέρχιο Πέρεζ να κάνει ακόμη μία εξαιρετική εμφάνιση. Όπως άλλωστε έκανε και στη Σουζούκα. Ο Μεξικανός θέλει να διατηρηθεί στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας μπροστά από τον Λεκλέρκ. Λογικά θα είναι στο βάθρο στο Όστιν.
Η ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ Ο ΠΕΡΕΖ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ NOVIBET ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ 2.00
Τέλος, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει συνηθίσει να πραγματοποιεί καλές εμφανίσεις στο Όστιν. Η επιλογή να τερματίσει στους βαθμούς πληρώνει καλά.
Η NOVIBET ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ Ο ΦΕΤΕΛ ΣΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ 2.00