Το πρωτάθλημα της Formula 1 έχει φτάσει στα μισά του και η εικόνα στην κορυφή είναι ξεκάθαρη. Το τριήμερο που ακολουθεί μας περιμένει το 12o grand prix της σεζόν αυτή τη φορά στην πίστα του Σπα και ο αγώνας είναι προγραμματισμένος την Κυριακή (16:00 ΑΝΤ1).
Ο Μαξ Φερστάπεν οδεύει σε ένα από τους πιο εύκολους τίτλους που έχει πάρει πότε οδηγός της Formula 1. Όχι μόνο της γενιάς του, αλλά γενικότερα στην ιστορία της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το μόνο θέμα που έχει απομείνει να ξεκαθαρίσει είναι πότε θα κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο. Κάτι που δεν αργεί πάντως. Ωστόσο από εκεί και πέρα μαίνεται μία πολύ μεγάλη μάχη για τη θέση του… best of the rest.
Της ομάδας που θα καταφέρει να είναι η δεύτερη καλύτερη πίσω από τη Red Bull. Κι εδώ υπάρχουν αρκετές υποψήφιες. Η κατάσταση δεν πρόκειται να αποσαφηνιστεί στην πίστα του Σπα στον προσεχή αγώνα στο Βέλγιο, αλλά μπορεί να μας δώσει κάποια σαφή δείγματα.
Με δεκάδες αγορές στη Novibet, το Grand Prix της Formua 1 στο Βέλγιο γίνεται ακόμη πιο συναρπαστικό!
Τώρα αρχίζει ο αγώνας στη Formula 1!
F1 Grand Prix Βελγίου 2023: Ανάλυση & Παρουσίαση 30/07/2023
Μέχρι στιγμής έχουν διεξαχθεί 11 αγώνες στο φετινό πρωτάθλημα και η Red Bull έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον στην κορυφή του βάθρου. Η αυστριακή ομάδα έχει πετύχει το απόλυτο μέχρι στιγμής. Έχει 11 νίκες και μάλιστα με την τελευταία στην Ουγγαρία έσπασε κι ένα σχεδόν… στοιχειωμένο ρεκόρ.
Αυτό της McLaren από το 1988 με τις 11 συνεχόμενες νίκες. Η βρετανική ομάδα με τους Σένα και Προστ είχε 11 σερί νίκες, ενώ η Red Bull μετράει πλέον 12 μαζί με την τελευταία περσινή στο Άμπου Ντάμπι. Αυτό που έχει ενδιαφέρον πλέον είναι ποια ομάδα θα είναι αυτή που θα καταφέρει να εκμεταλλευτεί την όποια συγκυρία προκύψει και θα σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση.
Όπως φάνηκε και από τα δύο τελευταία Grand Prix σε Μεγάλη Βρετανία και Ουγγαρία η ομάδα που έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον με την απόδοσή της είναι η McLaren. Η βρετανική ομάδα διανύει μία τρομερή περίοδο αγωνιστικής ανάκαμψης. Οι αναβαθμίσεις που έχει παρουσιάσει, έχει ουσιαστικά μεταμορφώσει πλήρως το μονοθέσιο.
Η MCL60 έχει καταπλήξει με την εικόνα της στους δύο τελευταίους αγώνες, οι οποίοι εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους. Το Σίλβερστοουν είναι μία γρήγορη πίστα με πολύ γρήγορες καμπές, ενώ η Ουγγαρία είναι ένα… Μονακό χωρίς μπαριέρες. Κλειστή και αργή πίστα. Και στις δύο όμως η McLaren απέδωσε εξαιρετικά.
Το επιστέγασμα ήταν οι δύο δεύτερες θέσεις που πήρε ο Λάντο Νόρις και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία. Ο Φερστάπεν ήταν κατά πολύ μπροστά του, αλλά ο Νόρις δεν απειλήθηκε ούτε στο ελάχιστο. Από πολύ κοντά και ο δεύτερος πιλότος της βρετανικής ομάδας, Όσκαρ Πιάστρι, που ήταν 4ος στην Αγγλία και 5ος στην Ουγγαρία.
Ενδεικτικές ήταν και οι δηλώσεις του Βρετανού πιλότου της Mercedes, Τζορτζ Ράσελ, αμέσως μετά την Ουγγαρία:
«Είναι παράξενο που η Aston Martin ήταν ξεκάθαρα η δεύτερη καλύτερη ομάδα, αλλά τώρα δεν μοιάζει να είναι ανταγωνιστική. Η Ferrari από την άλλη δεν έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο, ενώ η McLaren έκανε ένα μεγάλο άλμα. Άρα, αν δεν υπήρχε η τελευταία, θα ήμασταν χαρούμενοι με την εξέλιξή μας».
Όλα δείχνουν ότι τόσο στον αγώνα του Βελγίου όσο και στους επόμενους 11 που ακολουθούν, οι τέσσερις ομάδες, Mercedes, Aston Martin, Ferrari και McLaren θα μονομαχήσουν για τον τίτλο του best of the rest. Αυτή είναι η ομάδα που δείχνει να έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η Ferrari.
Η Σκουντερία έκανε βήματα προς τα πίσω φέτος και ο αγωνιστικός διευθυντής, Φρεντ Βασέρ, έχει πολλή δουλειά μπροστά του. Ήδη οι Ιταλοί έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο μονοθέσιο του 2024, αφού γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να διεκδικήσουν στο υπόλοιπο της σεζόν.
Η Aston Martin έκανε εντυπωσιακό ξεκίνημα, αλλά έχει χάσει τη δυναμική της. Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι αισιόδοξος, αλλά αυτό μένει να φανεί και στην πίστα.
Η Mercedes από την πλευρά της, δείχνει ότι έχει κάνει σταθερά βήματα προόδου, ειδικά από τη στιγμή που αποφάσισε να αλλάξει πλήρως τη σχεδιαστική της φιλοσοφία.
Δείχνει ότι έχει καλύψει αρκετό από χαμένο έδαφος σε σχέση με τη Red Bull, αλλά έχει ακόμη πολύ μπροστά της. Ο Χάμιλτον περιμένει ότι τουλάχιστον του χρόνου, η γερμανική ομάδα θα μπορεί να κοντράρει τους Αυστριακούς. Για φέτος, αυτό το ζήτημα δεν υπάρχει.
Στο Σπα αναμένεται να δούμε ακόμη μία παράσταση της Red Bull. Ο Φερστάπεν δε θα έχει αντίπαλο και το μόνο που μπορεί να διαταράξει την οδηγική του πορεία προς το κορυφαίο σκαλί του βάθρου, είναι οι καιρικές συνθήκες.
Η πρόβλεψη του καιρού για το Σπα είναι ότι θα υπάρξουν βροχές. Και τις τρεις μέρες και μάλιστα με έγκυρες μετεωρολογικές ιστοσελίδες να δίνουν ποσοστό άνω του 80% για καθεμία από αυτές.
Αυτό αναμένεται να διαφοροποιήσει και τις στρατηγικές των ομάδων, σχετικά με την αεροδυναμική προσέγγιση που θα επιλέξουν. Όλες έχουν «φορέσει» στα μονοθέσιά τους, μία πίσω πτέρυγα με μικρή αεροδυναμική κλίση, όμως θα πρέπει να βρεθεί η καλύτερη δυνατή ισορροπία για απόδοση στο βρεγμένο οδόστρωμα.
Γενικότερα το Σπα έχει παρουσιάσει μερικά πολύ εντυπωσιακά Grand Prix τα τελευταία χρόνια και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και φέτος. Το ερώτημα είναι αν μπορείς κάποιος πιλότος να εκμεταλλευτεί τον καιρό και να σπάσει το σερί της Red Bull και του Φερστάπεν.
F1 Grand Prix Βελγίου 2023: Στατιστικά & Προϊστορία 30/07/2023
- Το Σπα διαθέτει τη μεγαλύτερη σε μήκος πίστα της Formula 1. Είναι συνολικά 7,004 χλμ και η αγωνιστική απόσταση των 44 γύρων, χρειάζεται 308,052 χλμ για να καλυφθεί.
- Η πίστα άνοιξε το μακρινό 1925, και η πρώτη φορά που μπήκε στο καλεντάρι της F1 ήταν το 1950. Μέχρι στιγμής έχουν διεξαχθεί 55 αγώνες στο Σπα.
- Το ρεκόρ της πίστας ανήκει στον Λιούις Χάμιλτον με Mercedes, ο οποίος έγραψε το 2020 χρόνο 1:41.252, ενώ ο ταχύτερος γύρος ανήκει στον Βάλτερι Μπότας και πάλι με Mercedes, το 2018 με χρόνο 1:46.286.
- Από το υπάρχουν ρόστερ, υπάρχουν τρεις πιλότοι που έχουν νικήσει στο Βέλγιο. Ο Χάμιλτον έχει τέσσερις νίκες, ο Φερστάπεν έχει δύο -και μάλιστα τις δύο προηγούμενες σεζόν- ενώ μία έχει ο Λεκλέρ. Εν αντιθέσει ο Αλόνσο δεν έχει καταφέρει να κερδίσει στο Βέλγιο.
- Ο Σουμάχερ είναι ο πολυνίκης με έξι επιτυχίες, ενώ η Ferrari έχει 14 νίκες στο Βέλγιο και είναι η ομάδα με τις περισσότερες.
- Ένα στατιστικό με αρκετό ενδιαφέρον είναι ο μέσος όρος διαφοράς νίκης. Συνολικά αυτό το νούμερο ανεβαίνει στα 33.225 δευτερόλεπτα. Ωστόσο στα δέκα τελευταία Grand Prix είναι στα 7.911!
- Από τα 55 Grand Prix στο Βέλγιο στα 21, κέρδισε ο πιλότος που κατείχε την pole position, ενώ 36 φορές κέρδισε ένα πιλότος που ήταν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης.
- Με το λεξικό στοιχήματος δεν είσαι ποτέ αδιάβαστος.
- H βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών
- Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
F1 Grand Prix Βελγίου 2023: Προγνωστικά 30/07/2023
Ο καιρός αναμένεται να παίξει το ρόλο του στον αγώνα του Βελγίου και για τον grand prix στο Σπα επιλέξαμε κορυφαία προγνωστικά για το στοίχημα σε δελεαστικές αποδόσεις.
Οι προγνώσεις κάνουν λόγο για βροχή και μάλιστα έντονη και με διάρκεια. Αυτό θα επηρεάσει πολύ τον αγώνα και δεν αποκλείεται να έχουμε εγκαταλείψεις. Αρέσει πολύ το Under 16.5 κατεταγμένοι οδηγοί, δηλαδή να έχουμε τουλάχιστον τέσσερις εγκαταλείψεις.
ΤΟ UNDER 16.5 ΚΑΤΕΤΑΓΜΕΝΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ NOVIBET ΣΤΟ 3.30
Ακόμη μία εξαιρετική επιλογή είναι η διαφορά νίκης. Η στατιστική αναφέρει ότι ο μέρος όρος στα δέκα τελευταία Grand Prix είναι περίπου στα 8 δευτερόλεπτα.
ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑΞΥ 6 & 12 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ ΣΤΟ 4.00
Η Ferrari θα κάνει την αντεπίθεσή της στο Βέλγιο, σε μία πίστα που συνηθίζει να έχει καλά αποτελέσματα. Φέτος δεν είναι στα καλύτερά της, αλλά με δεδομένο και τον άστατο καιρό, μπορεί να εκμεταλλευτεί καταστάσεις.
Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΝΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ FERRARI ΣΤΟΥΣ ΕΞΙ ΠΡΩΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ 3.75