Ένα από τα σημαντικά Grand Prix στο καλεντάρι της Formula 1 διεξάγεται αυτό το τριήμερο στην Ισπανία. Στην πίστα της Βαρκελώνης, που ανέκαθεν αποτελούσε τη… Μέκκα των δοκιμών, θα διεξαχθεί ο έβδομος αγώνας της χρονιάς.
Αυτό είναι το δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix -αν και κανονικά θα ήταν το τρίτο, αν δεν είχε αναβληθεί αυτό στην Ίμολα- μετά και της περασμένης εβδομάδας στο Μονακό. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull έδωσε συνέχεια στις επιτυχίες, κατακτώντας μία ιδιαίτερη και αρκετά επεισοδιακή νίκη.
Τώρα το σκηνικό μεταφέρεται στη Βαρκελώνη, όπου ο Φερνάντο Αλόνσο τρέχει μπροστά στο κοινό του και η πίστα θα είναι στα χρώματα της Aston Martin για τον Ισπανό, ωστόσο το φαβορί παραμένει ο Φερστάπεν.
Αυτό άλλωστε δεν αλλάζει ανεξάρτητα από την πίστα και τη συνθήκη. Η Red Bull έχει ένα κυριαρχικό μονοθέσιο, ικανό να ανταποκριθεί σε όλες τις προκλήσεις. Ειδικά αν πρόκειται για μία πίστα που ευνοεί, τα καλά στημένα αεροδυναμικά μονοθέσια, όπως είναι η RB19!
Με δεκάδες αγορές στη Novibet, το Grand Prix 1 στη Βαρκελώνη γίνεται ακόμη πιο συναρπαστικό!
Τώρα αρχίζει ο αγώνας στη Formula 1!
F1 Grand Prix Βαρκελώνης 2022: Ανάλυση & Παρουσίαση 04/06/2023
Ο Μαξ Φερστάπεν πήγε στο Μονακό με μοναδικό στόχο τη νίκη για δύο λόγους. Αφενός για να αυξήσει τη διαφορά από τους διώκτες του και στην προκειμένη περίπτωση από τον Πέρεζ και αφετέρου, για να σπάσει το… ρόδι στο Μόντε Κάρλο. Ο Ολλανδός δεν είχε κερδίσει ποτέ στο Πριγκιπάτο κι έψαχνε την πρώτη του καρό σημαία.
Όλη η υπόθεση για τον αγώνα της Κυριακής ήταν οι κατατακτήριες του Σαββάτου. Είναι γνωστό ότι στο Μονακό δε χρειάζεσαι μεγάλη ταχύτητα. Ένα καλό μονοθέσιο με σωστές αεροδυναμικές ρυθμίσεις μπορεί να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στους δρόμους του Πριγκιπάτου κι αυτό αποδείχθηκε και στην περίπτωση της Aston Martin.
Διά χειρός Φερνάντο Αλόνσο, η AMR23 έδειχνε ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Είναι ούτως ή άλλως ένα καλό μονοθέσιο, αλλά πολύ περισσότερο στο Μονακό, όπου δεν υπάρχουν για παράδειγμα οι μεγάλες ευθείες, που ευνοούν τον πολύ δυνατό κινητήρα της Honda, που έχει η Red Bull.
Ο Αλόνσο ήταν πολύ ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου και φτάνοντας στο Q3 έδειχνε ότι μπορεί να κάνει την υπέρβαση και να αρπάξει την pole position από τον Φερστάπεν. Αυτό θα άλλαζε άρδην τα δεδομένα εν όψει του αγώνα της Κυριακής, όπου ο Ολλανδός θα έπρεπε να βρει τρόπο να προσπεράσει τον Αλόνσο.
Εν τέλει δε χρειάστηκε. Με ένα εκπληκτικό τελευταίο γύρο, ο Φερστάπεν πήρε την pole με χρόνο 0.084 του δευτερολέπτου ταχύτερο από αυτό του Αλόνσο. Στον αγώνα διατήρησε την πρωτοπορία και μπορεί η βροχή να έπαιξε… περίεργο παιχνίδι στο τέλος, ωστόσο μπήκε στα pits τη στιγμή που χρειάστηκε, άλλαξε ελαστικά και δεν απειλήθηκε.
Πλέον το σκηνικό μεταφέρεται στη Βαρκελώνη. Εκεί όπου αρκετές ομάδες θα παρουσιάσουν αναβαθμίσεις που ήθελαν να έχουν φέρει στα μονοθέσιά τους εδώ και δύο εβδομάδας. Ωστόσο η αναβολή του αγώνα στην Ίμολα πήγε πίσω το πρόγραμμα, ενώ το Μονακό δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα. Έτσι όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Βαρκελώνη.
Και συγκεκριμένα θα είναι πάνω στη Ferrari. Σύμφωνα με όσα έχουν αναφέρει οι άνθρωποι της ιταλικής ομάδας αναμένονται νέα μέρη για την SF-23. Αρχικά η Ferrari θα φέρει ένα νέο πάτωμα, νέα πίσω ανάρτηση και διαφοροποιήσεις σε αμάξωμα, sidepods και διαχύτη, ενώ αναμένονται κάποιες μικρότερες αναβαθμίσεις κυρίως στον τομέα της αξιοπιστίας.
Ωστόσο αυτό δεν είναι το πλήρες πακέτο των αναβαθμίσεων που είχαν προγραμματίσει οι Ιταλοί. Σύμφωνα μάλιστα με τον επικεφαλής Φρεντ Βασέρ:
«Κάθε ομάδα έχει τη δική της φιλοσοφία και το δικό της τρόπο προσέγγισης στον αγώνα των αναβαθμίσεων και την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει. Θα δούμε τι θα συμβεί σχετικά, ωστόσο στη Βαρκελώνη δεν πρόκειται να έχουμε τη νέα εμπρός ανάρτησή μας».
Ο αγώνας στη Βαρκελώνη είναι κομβικός και για τη Mercedes, η οποία μπορεί να έβαλε τα νέα μέρη πάνω στο μονοθέσιο από τον αγώνα στο Μονακό, ωστόσο τώρα θα φανεί αν οι Γερμανοί έχουν κάνει καλή δουλειά κι έχουν κλείσει τη ψαλίδα με τους πρωτοπόρους.
Η Red Bull δεν φαίνεται να έχει σημαντικές αλλαγές στην Ισπανία και άλλωστε δε δείχνει ότι τις χρειάζεται. Επιπλέον η αυστριακή ομάδα έχει κι ένα περιορισμό στις αναβαθμίσεις λόγω της τιμωρίας από πέρυσι και θα φέρει νέα μέρη μετέπειτα στη σεζόν.
F1 Grand Prix Βαρκελώνης 2022: Στατιστικά & Προϊστορία 04/06/2023
- Η πίστα στη Βαρκελώνη είναι μήκους 4,675 χλμ και για να καλύψουν οι πιλότοι την απόσταση των 308,424 χλμ, θα πρέπει να συμπληρώσουν 66 γύρους.
- Η Βαρκελώνη διοργανώνει Grand Prix από το 1991 και είναι μία από τις πιο ιστορικές πίστες στο καλεντάρι της Formula 1.
- Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε την pole position πέρυσι με χρόνο 1:18.750 και τον Μαξ Φερστάπεν στη δεύτερη θέση με 1:19.073, δηλαδή μόλις 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός.
- Ωστόσο η νίκη πήγε στον Ολλανδό, αφού ο Λεκλέρκ είχε μία από τις πολλές εγκαταλείψεις της σεζόν. Μάλιστα η Red Bull πανηγύρισε το 1-2, με τον Πέρεζ στη δεύτερη θέση.
- Ο Χάμιλτον είναι μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ οι δύο πολυνίκες στη Βαρκελώνη έχοντας και οι δύο από έξι νίκες. Ο Γερμανός έχει επίσης 7 pole positions και ο Χάμιλτον έχει 6.
- Η Βαρκελώνη είναι ένας ιδιαίτερος προορισμός για τον Μαξ Φερστάπεν, καθώς το 2016 και σε ηλικία 19 ετών πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη Formula 1 και μάλιστα στον πρώτο του αγώνα με τη Red Bull!
- Από τους 32 αγώνες που έχουν γίνει στην πίστα της Βαρκελώνης, ο poleman έχει πάρει 23 φορές τη νίκη. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό, πόσο σημαντική είναι η pole position στο ισπανικό Grand Prix.
- Με το λεξικό στοιχήματος δεν είσαι ποτέ αδιάβαστος.
- H βαθμολογία στο πρωτάθλημα των οδηγών
- Η βαθμολογία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών
F1 Grand Prix Βαρκελώνης 2022: Προγνωστικά 04/06/2023
Ο Φερστάπεν είναι και πάλι το μεγάλο φαβορί. Για το Grand Prix της Βαρκελώνης επιλέξαμε κορυφαία προγνωστικά για το στοίχημα σε δελεαστικές αποδόσεις.
Η Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στην Ισπανία και έχει βλέψεις ότι θα τα πάει πολύ καλύτερα σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Ο Σαρλ Λεκλέρκ έχει καλές πιθανότητες να βρεθεί στο βάθρο, με την απόδοση για τη συγκεκριμένη επιλογή να είναι σε πολύ καλά επίπεδα.
Η λογική λέει ότι ο Φερστάπεν θα έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη και ο Πέρεζ θα τον ακολουθήσει. Μία πολύ καλή επιλογή που πληρώνει και εξαιρετικά είναι η διαφορά νίκης μεταξύ 5 και 10 δευτερολέπτων.
Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑΞΥ 5 ΚΑΙ 10 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ NOVIBET ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ 3.50