el
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Formula 1: Εναρξη σεζόν στην Αυστραλία

Την Κυριακή 25 Μαρτίου, εκκινεί η σεζόν στη Φόρμουλα 1. Ακόμα μία σεζόν, οι Λιούις Χάμιλτον (Μερσέντες), Σεμπάστιαν Φέτελ (Φεράρι) και Ντάνιελ Ρικιάρντο (Ρεντ Μπουλ) φέρονται ως τα μεγάλα φαβορί για την κατάληψη της πρωτιάς και την κατάκτηση του τίτλου του παγκόσμιου πρωταθλητή στο άθλημα της Φόρμουλα 1.

Τον τίτλο του πρωταθλητή την περσινή σεζόν κατέκτησε ο Βρετανός Λιούις Χάμιλτον οδηγώντας το μονοθέσιο της Mercedes. Αυτός ήταν ο τέταρτος τίτλος στην F1 για τον 33χρονο πλέον πιλότο. Ο πρώτος τίτλος ήρθε το 2008 για να ακολουθήσουν αυτοί του 2014, 2015 και 2017. Το Γκραν Πρι της Αυστραλίας, ήταν και αυτό στο οποίο έκανε το επαγγελματικό του ντεμπούτο ο Χάμιλτον το 2007 ενώ η πρώτη του νίκη (από τις συνολικά 62 που μετράει μέχρι στιγμής) σημειώθηκε στο Γκραν Πρι του Καναδά, την ίδια χρονιά. Εχει εκκινήσει στην Πολ Ποζίσιον (πρώτη θέση) για 72 φορές ενώ έχει συμμετάσχει σε 208 Γκραν Πρι.

Αξίζει να σημειωθεί πως στην πρώτη του χρονιά, το 2007, έχασε τον τίτλο στον πόντο και παραμένει ο ρούκι οδηγός με την καλύτερη παρουσία στην ιστορία του αθλήματος. Το ταλέντο του βέβαια φαινόταν από πολύ μικρή ηλικία. Μόλις στα 10, είχε κατακτήσει τον τίτλο στην ηλικιακή κατηγορία (από 8 έως 13 ετών) που συμμετείχε, στο πρωτάθλημα Καρτ της Βρετανίας.

Το φετινό καλεντάρι

Πρώτο Γκραν Πρι της σεζόν, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας (22-25/03). Το πρώτο Γκραν Πρι στην Αυστραλία έγινε το 1996. Η πίστα είναι μήκους 5.303 μέτρων και οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν 58 γύρους και συνολική απόσταση 307,5 χιλιομέτρων. Το ρεκόρ πίστας ανήκει στον Γερμανό Μίκαελ Σουμάχερ (1:24.125, το 2004).

Θα ακολουθήσει (06-08/04) το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν. Το 2004 μπήκε στο καλεντάρι. Είναι απόστασης 5.412 μέτρων, οι οδηγοί θα κάνουν 57 γύρους και το ρεκόρ πίστας ανήκει στον Πέδρο Ντε Λα Ρόσα (1:31.447, το 2005).

Τρίτος φετινός σταθμός, η Κίνα και η πίστα της Σανγκάης (13-15/04). Η πίστα είναι μήκους 5.451 μέτρων, οι οδηγοί πρέπει να κάνουν 56 γύρους και το ρεκόρ πίστας ανήκει στον Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός πιλότος – που τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας λόγω πτώσης στο σκι – έκανε τον γύρο σε 1:32.238 το 2005. Η πίστα της Σανγκάης μπήκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα το 2004.

Ακολουθεί το Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν. Στο Μπακού θα διεξαχθεί και τη μήκους 6.003 μέτρων πίστα. Το 2016 ήταν η πρώτη φορά που μπήκε στο καλεντάρι της F1. Διεξάγονται 51 γύροι ενώ τον καλύτερο χρόνο διαθέτει ο Σεμπάστιαν Φέτελ (1:43.441 το 2017).

Στην Ισπανία και την Βαρκελώνη θα διεξαχθεί το επόμενο Γκραν Πρι (11-13/05). Από το 1991 στο πρόγραμμα η μήκους 4.655 μέτρων πίστα. Διεξάγονται 66 γύροι και ο ταχύτερος ανήκει στον Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Φιλανδός ολοκλήρωσε τον γύρο σε 1:21.670 το 2008.

Μία από τις πιο κλασικές πίστες, του Μονακό, περιλαμβάνει έπειτα το πρόγραμμα. Το 1950 διεξήχθη για πρώτη φορά Γκραν Πρι στο Πριγκιπάτο. Εβδομήντα οκτώ οι γύροι που πρέπει να ολοκληρώσουν οι οδηγοί. Η πίστα είναι μήκους 3.337 μέτρα και ο ταχύτερος γύρος ανήκει στον Σέρχιο Πέρεζ (1:14.820 το 2017).

Ακολουθεί ο Καναδάς και η πίστα του Μόντρεαλ (08-10/06). Το 1978 μπήκε πρώτη φορά στο πρόγραμμα. Είναι μήκους 4.361 μέτρων, διεξάγονται 70 γύροι και ο ταχύτερος χρόνος ανήκει στον Ρούμπενς Μπαρικέλο. Ο Βραζιλιάνος πιλότος είχε κάνει 1:13.622 το 2004.

Επιστροφή μετά το 2008

Επιστρέφει μετά το 2008, το σιρκουί της Γαλλίας (Πολ Ρικιάρντ) από 22 έως 24 Ιουνίου. Για πρώτη φορά διεξήχθη Γκραν Πρι στην συγκεκριμένη πίστα το 1971. Την τελευταία φορά που διεξήχθη, ο καλύτερος γύρος (5.842 μέτρα) ανήκε στον Κίμι Ραϊκόνεν (1:16.630) το 2008.

Επόμενο Γκραν Πρι στη Γερμανία (29/06-01/07) και η πίστα «Ρεντ Μπουλ Ρινγκ». Το 1970 διεξήχθη πρώτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα, είναι μήκους 4.318 μέτρων και ο Λιούις Χάμιλτον το 2017, ήταν ο οδηγός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο (1:07.411).

Το Σίλβερστοουν της Μεγάλης Βρετανίας, θα φιλοξενήσει το επόμενο Γκραν Πρι (06-08/07). Το 1950 διεξήχθη για πρώτη φορά. Πενήντα δύο γύροι θα πρέπει να διανυθούν (5.891 μέτρα ο γύρος) και ο ταχύτερος χρόνος ανήκει στον Λιούις Χάμιλτον (1:30.621 το 2017).

Η πίστα του Χόκενχαϊμ, στη Γερμανία, ακολουθεί (20-22/07). Ο Κίμι Ραϊκόνεν το 2004 έκανε τον καλύτερο χρόνο (1:13.780). Είναι μήκους 4.574 μέτρων και προβλέπονται 67 γύροι.

Επόμενος σταθμός η Ουγγαρία και η πίστα της Βουδαπέστης. Το 1986 η πρώτη φορά που μπήκε στο πρόγραμμα. Διεξάγονται 70 γύροι (4.381 μέτρα) και ο Μίκαελ Σουμάχερ κατέχει το ρεκόρ πίστας από το 2004 με 1:19.071.

Τον Οκτώβριο (05-07/10) το καλεντάρι περιλαμβάνει την πίστα της Σουζούκα στην Ιαπωνία. Είναι μήκους 5.807 μέτρων (1:31.540 ο Κίμι Ραϊκόνεν το 2005) και θα διεξαχθούν 53 γύροι.

Σε ΗΠΑ (19-21/10), Μεξικό (26-28/10), Βραζιλία (19-11/11) και Αμπου Ντάμπι (23-25/11) θα διεξαχθούν τα τέσσερα τελευταία Γκραν Πρι, με την πίστα της Βραζιλίας να ολοκληρώνει τη σεζόν.

Στις ΗΠΑ (Σιρκουί Ντε Αμέρικα) διεξήχθη για πρώτη φορά το 2012. Προβλέπονται 60 γύροι (5.513 μέτρα) και ο ταχύτερος γύρος ανήκει στον Σεμπάστιαν Φέτελ (1:37.66 το 2017).
Στο Μεξικό, η πίστα του «Ερμάνος Ροντρίγκεζ» μπήκε στο πρόγραμμα το 1963. Διεξάγονται 71 γύροι (4.304 μέτρα η πίστα) και ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε το ρεκόρ πίστας το 2017 (1:18.785).

Στην Βραζιλία και την πίστα του Σάο Πάολο, το 1973 διεξήχθη πρώτη φορά Γκραν Πρι. Μήκους 4.309 μέτρων, προβλέπονται 71 γύροι και ο καλύτερος χρόνος ανήκει στον Μαξ Βερστάπεν, που ολοκλήρωσε τον γύρο σε 1:11.044 το 2017.
Στο Αμπου Ντάμπι τέλος, από το 2009 στο πρόγραμμα, η μήκους 5.544 μέτρων πίστα θα φιλοξενήσει για τελευταία φορά τη σεζόν 2018-19 τους πιλότους της F1. Θα πρέπει να ολοκληρωθούν 55 γύροι, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ (1:40.279 το 2009) να έχει το ρεκόρ πίστας.

Οι οδηγοί και οι φετινές αλλαγές

Είκοσι οδηγοί σε δέκα ομάδες θα συμμετάσχουν στη φετινή διοργάνωση. Φυσικά και προβλέπονται αντικαταστάσεις, με κάποιες ομάδες να διαθέτουν και τρίτους αλλά και τέταρτους οδηγούς. Ας δούμε όμως τους… βασικούς:

Μερσέντες: Λιούς Χάμιλτον, Βαλτερί Μπότας.
Φεράρι: Σεμπάστιαν Φέτελ, Κλιμι Ραϊκόνεν
Ρεντ Μπουλ: Ντάνιελ Ρικιάρντο, Μαξ Βερστάπεν
Φορς Ιντια: Σέρχιο Πέρεζ, Εστεμπάν Οκόν.
Γουίλιαμς: Λανς Στρολ, Σεργκέι Σιρότκιν.
Ρενό: Νίκο Χούλκενμπεργκ, Κάρλος Σάινθ.
Τόρο Ρόσο: Πιερ Γκάσλι, Μπρέντον Χάρτλεϊ.
Χαας: Ρομέιν Γκροστζέιν, Κέβιν Μάγκνουνσεν.
Μακλάρεν: Φερνάντο Αλόνσο, Στόφελ Βάντουρν.
Ζάουμπερ: Μάρκους Ερικσον, Τσαρς Λεκλέρκ.

Τέλος, να σημειωθεί πως και φέτος έχουν υπάρξει αλλαγές στη δομή της διοργάνωσης. Οι σημαντικότερες αφορούν τα ελαστικά (μεταξύ άλλων έχουν μπει νέα σετ με πολύ μαλακή και σκληρή γόμα), τους κινητήρες (τρεις κινητήρες η κάθε ομάδα για όλη τη σεζόν) και το Halo (προστατευτικό του κεφαλιού για τους οδηγούς σε περίπτωση ατυχήματος).

Δημοφιλή Άρθρα

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ